Kan ktorrent niet meer gebruiken na update naar Debian 12
Cecil Westerhof
2023-12-03 17:04:02 UTC
Nadat ik de upgrade naar Debian 12 heb gedaan (van 11) kan ik ktorrent
niet meer gebruiken.
Ik krijg de volgende melding:
Warning: QCommandLineParser: argument list cannot be empty, it
should contain at least the executable name

Op zich wordt ktorrent wel opgestart, maar de GUI verschijnt niet, dus
ik heb er weinig aan.
Op sommige plekken zie ik dat je 'gewoon' je computer moet rebooten,
maar dat werkt niet bij mij.
Als DE gebruik ik XCFE4.

De versie is: ktorrent 22.12.3.

Op een ander systeem waar ik Debian niet heb geupgrade is de versie
5.2.0. Moet zeggen dat dit een beetje groot verschil is in mijn
optiek. Daar werkt ktorrent nog wel, dus die laat ik maar voorlopig op
11 staan.

Wat kan hier aan de hand zijn?
--
Cecil Westerhof
Senior Software Engineer
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/cecilwesterhof
Paul van der Vlis
2023-12-03 22:22:03 UTC
Post by Cecil Westerhof
[...]
Ik heb geen antwoord op je vraag, lijkt een bug.

Ik gebruik Transmission voor torrents, zou je kunnen overwegen:
https://packages.debian.org/bookworm/transmission

Groet,
Paul
https://vandervlis.nl
De ongekruisigde
2023-12-04 18:00:37 UTC
Post by Paul van der Vlis
Post by Cecil Westerhof
[...]
of aria2

https://packages.debian.org/search?keywords=aria2&searchon=names&suite=stable&section=all

(gewoon command line; what else?)
Paul van der Vlis
2023-12-04 19:07:07 UTC
Post by De ongekruisigde
Post by Paul van der Vlis
Post by Cecil Westerhof
[...]
Dat hij reageert op van die magnet-links in een browser lijkt me toch
wel handig. https://en.wikipedia.org/wiki/Magnet_URI_scheme

Groet,
Paul
https://vandervlis.nl
De ongekruisigde
2023-12-04 20:09:35 UTC
Post by Paul van der Vlis
Post by De ongekruisigde
Post by Paul van der Vlis
Post by Cecil Westerhof
[...]
Ik gebruik altijd rechter muisknop -> copy URL en dan plakken op
command line.
De ongekruisigde
2023-12-04 20:23:16 UTC
Post by De ongekruisigde
Post by Paul van der Vlis
Post by De ongekruisigde
Post by Paul van der Vlis
Post by Cecil Westerhof
[...]
As you may have already guessed, the syntax to download via
torrent magnets is the same as it was in previous examples. All
that needs to be done is to supply aria2 with a magnet link:

$ aria2c magnet:?xt=urn:btih:1e99d95f1764644a86a8e99bfd80c ...

That’s all there is to it.

https://linuxconfig.org/aria2-all-in-one-command-line-download-tool
Cecil Westerhof
2023-12-04 19:25:48 UTC
Post by De ongekruisigde
Post by Paul van der Vlis
Post by Cecil Westerhof
[...]
Zal ik ook eens naar kijken.
Heb altijd met een GUI gewerkt, maar command line kan lachen zijn.
Paul van der Vlis
2023-12-04 19:43:38 UTC
Post by Cecil Westerhof
Post by De ongekruisigde
Post by Paul van der Vlis
Post by Cecil Westerhof
[...]
Ik heb er nog wat naar gekeken, er blijken browser-plugins voor te zijn
voor o.a. Chromium en Firefox.

Voor Tranmission is er trouwens ook een cli-interface.

Groet,
Paul
https://vandervlis.nl
Cecil Westerhof
2023-12-04 19:24:10 UTC
Post by Paul van der Vlis
Post by Cecil Westerhof
[...]
Ja, lijkt mij ook. ;-P
Post by Paul van der Vlis
https://packages.debian.org/bookworm/transmission
Gebruikt ik nu. Werkt redelijk.
Ik was meerdere Debian isos aan het seeden, die ben ik nu kwijt.
Jammer dan.

Wat ik wel mis is het verplaatsen nadat de download compleet is, maar
daar is geen man mee overboord.
Kees Nuyt
2023-12-05 15:18:30 UTC
On Mon, 04 Dec 2023 20:24:10 +0100, Cecil Westerhof
Post by Cecil Westerhof
Wat ik wel mis is het verplaatsen nadat de download compleet is,
maar daar is geen man mee overboord.
Als je transmssion als daemon draait:

--torrent <torrentno> --move <newdir>

--move Move the current torrents' data from their current
locations to the specified directory.
Kees Nuyt
Cecil Westerhof
2024-01-04 18:08:02 UTC
Had vorig jaar nog moeten reageren, maar het is een beetje blijven
liggen.
Post by Cecil Westerhof
[...]
Ik heb dat andere systeem geüpgrade naar Sid.
Daar werkte ktorrent nog steeds als een tierelier en kreeg ik dezelfde
waarschuwing.
Op het originele systeem ktorrent gedeïnstalleerd en opnieuw
geïnstalleerd en het werkt ook daar weer als een tierelier.

Maar ik vind het wel vreemd. 😱