kernel modules
Richard Lucassen
2023-11-15 14:58:35 UTC
Ik heb een Debian systeem ge-update van bookworm naar trixie (testing)
en alleen de kernelmodules van de initramfs worden geladen, de rest moet
ik er met de hand inschieten. Het is een SysV systeem. Nooit gehad dit
issue, de kernel ziet normaal de hardware en laadt de bijbehordende
module. Nu staat /etc/modules vol en dan werkt het wel maar ik vraag me
af wat er nou verkeerd gegaan is. Volgens mij is zoiets niet afhankelijk
van een package dat er per ongeluk afgegooid zou zijn.

Iemand een idee waarom kernel-6.5 dat niet wil? Het heeft ongetwijfeld
te maken met geklooi aan deze kant (o.a. ellende met grub)

De oude bookworm laadt alles wel goed op dezelfde laptop.

R.
--
Richard Lucassen
http://contact.xaq.nl/
Richard Lucassen
2023-11-15 16:07:31 UTC
Post by Richard Lucassen
[...]
Net een verse install gedaan en precies hetzelfde gedonder. Bookworm
install en toen een upgrade naar Trixie.
--
Richard Lucassen
http://contact.xaq.nl/
Richard Lucassen
2023-11-15 16:28:43 UTC
Post by Richard Lucassen
Net een verse install gedaan en precies hetzelfde gedonder. Bookworm
install en toen een upgrade naar Trixie.
Nu maar een rechtstreekse Trixie geinstalleerd en dat gaat goed.
--
Richard Lucassen
http://contact.xaq.nl/
tjoen
2023-11-15 16:51:24 UTC
Post by Richard Lucassen
kernel ziet normaal de hardware en laadt de bijbehordende
module. Nu staat /etc/modules vol en dan werkt het wel maar ik vraag me
af wat er nou verkeerd gegaan is.
Ik zie bij mij staan
depmod -a $KERNELVERSION
Richard Lucassen
2023-11-15 22:21:06 UTC
Post by tjoen
Post by Richard Lucassen
[...]
Dat is om je gecompileerde modules "aan te melden" bij de kernel. Maar
de modules zijn al aangemeld, alleen laad hij ze niet zelf, dat moest
ik zelf doen.

Maar het is al opgelost ;)
--
Richard Lucassen
http://contact.xaq.nl/
tjoen
2023-11-16 05:58:47 UTC
Post by Richard Lucassen
Post by Richard Lucassen
Post by tjoen
depmod -a $KERNELVERSION
Dat is om je gecompileerde modules "aan te melden" bij de kernel. Maar
de modules zijn al aangemeld, alleen laad hij ze niet zelf, dat moest
ik zelf doen.
Het staat in de install gedeelte van de Makefile van rtw88
Pas uitgevoerd.
Een heleboel modules.* geupdate
Richard Lucassen
2023-11-16 09:02:04 UTC
Post by tjoen
Post by Richard Lucassen
Post by Richard Lucassen
Post by tjoen
[...]
Ja, maar het was een Debian kernel, geen zelfgebakken kernel
--
Richard Lucassen
http://contact.xaq.nl/
tjoen
2023-11-16 17:28:44 UTC
Post by Richard Lucassen
On Thu, 16 Nov 2023 06:58:47 +0100
..
Post by Richard Lucassen
Post by tjoen
Het staat in de install gedeelte van de Makefile van rtw88
Pas uitgevoerd.
Een heleboel modules.* geupdate
Ja, maar het was een Debian kernel, geen zelfgebakken kernel
Third party modules hebben dat in post van install script
rtw88 is third party