SFTP download problemen
Paul van der Vlis
2024-01-21 10:16:44 UTC
Hoi,

Ik probeerde een website te downloaden via SFTP van een hostingserver,
maar dit ging reuze traag en na een random tijd breekt steeds de
verbinding af, soms een paar uur, soms 5 minuten. De melding was dat de
andere kant de verbinding had verbroken. Als ik het dan nog eens doe,
gaat hij weer alles opnieuw bij langs, dus ook de bestanden die ik al
lang heb. Irritant.

Ik probeerde dit via de commandline:
sftp -r ***@host:/ ./
Ik heb ook dit geprobeerd, maar het hielp nauwelijks:
sftp -a -r ***@host:/ ./

Ik heb daar alleen SFTP toegang, geen SSH.

Uiteindelijk heb ik het met FileZilla gedaan en dat lukte wel, alleen
bleek een map niet leesbaar, dit bleek een symlink. Wellicht dat het
daardoor steeds misging op de commandline. FileZilla is echter wel
lastig, want dan moet ik eerst downloaden en dan weer uploaden.

Weten jullie of er een manier is om SFTP te zeggen: "ga gewoon door met
de volgende bestanden als iets niet leesbaar is"?

Of is er wellicht een ander CLI programma om via SFTP te downloaden
waarbij dit beter geregeld is?

Groet,
Paul
https://vandervlis.nl
Adri Verhoef
2024-02-16 08:06:05 UTC
Op moederschip aarde schreef iemand die zich identificeerde als
Post by Paul van der Vlis
Hoi,
Ik probeerde een website te downloaden via SFTP van een hostingserver,
maar dit ging reuze traag en na een random tijd breekt steeds de
verbinding af
[..]
[..]
Post by Paul van der Vlis
[...]
Dat begrijp ik niet. Waarnaartoe uploaden?
Post by Paul van der Vlis
[...]
Lftp heeft een 'mirror'-functie.
"
LFTP is a sophisticated ftp/http file transfer program. Like bash, it has job
control and uses the readline library for input. It has bookmarks, built-in
mirroring, and can transfer several files in parallel. It is designed with
reliability in mind.
"

Uit de manpage: "lftp can handle several file access methods - FTP, FTPS, HTTP,
HTTPS, HFTP, FISH, SFTP and file (HTTPS and FTPS are only available when lftp
is compiled with GNU TLS or OpenSSL library). You can specify the method to
use in `open URL' command, e.g. `open http://www.us.kernel.org/pub/linux'. HFTP
is ftp-over-http-proxy protocol. It can be used automatically instead of FTP if
ftp:proxy is set to `http://proxy[:port]'. Fish is a protocol working over an
ssh connection to a unix account. SFtp is a protocol implemented in SSH2 as
SFTP subsystem."

Ik gebruik lftp sinds vorige maand omdat ik sftp voor een bepaalde site niet
kon gebruiken en lftp was op dat moment gemakkelijker te hanteren.

Adri
Paul van der Vlis
2024-02-16 10:40:00 UTC
Post by Paul van der Vlis
[...]
Naar de nieuwe hostingserver.

Ik was bezig een website te verhuizen van een hostingserver naar mijn
eigen hostingserver. Eerst naar mijzelf thuis downloaden is dan een
onnodige extra tussenstap.
Post by Adri Verhoef
Post by Paul van der Vlis
[...]
Bedankt voor de tip, ik zal er eens naar kijken!

Groet,
Paul
https://vandervlis.nl
De ongekruisigde (ds. dr. in de kerk van Roodkapje)
2024-02-19 19:13:00 UTC
Post by Paul van der Vlis
[...]
Die werkt inderdaad perfect! Bijvoorbeeld (vanuit de te uploaden directory):

lftp -u ***@site.com --env-password -e "mirror -R -n -v .; bye" ftp.site.com/bestemmingspad
Adri Verhoef
2024-02-22 04:03:52 UTC
Post by Paul van der Vlis
[...]
Optie -e had ik nog niet eens opgemerkt; dan heb ik 'expect' hierbij niet meer nodig.
Bedankt!
De ongekruisigde (ds. in de kerk van Roodkapje)
2024-02-26 20:29:13 UTC
Post by Adri Verhoef
Op moederschip aarde schreef iemand die zich identificeerde als
+++
Optie -e had ik nog niet eens opgemerkt; dan heb ik 'expect' hierbij niet meer nodig.
Bedankt!
you're welcome