Prepend to besyand i.p.v. append
Cecil Westerhof
2023-09-26 20:20:54 UTC
Je kunt een append doen naar een bestand met:
… >> logbestand.log

Maar is er ook een mogelijkheid om de uitvoer voor het bestand te
zetten?

In principe (als er aan een aantal randvoorwaarden wordt voldaan) zou
iets kunnen als:
… >> logbestand.log.temp
cat logbestand.log >> logbestand.log.temp
mv logbestand.log.temp logbestand.log

Is er een betere oplossing?
--
Cecil Westerhof
Senior Software Engineer
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/cecilwesterhof
Izak van Langevelde
2023-09-26 20:33:11 UTC
Post by Cecil Westerhof
[...]
Ik denk het niet, omdat unix system calls een prepend niet mogelijk maken.
Grinnikend door het leven...
Cecil Westerhof
2023-09-26 21:48:12 UTC
Post by Izak van Langevelde
Post by Cecil Westerhof
[...]
Was ik al bang voor, maar niet geschoten …
Richard Lucassen
2023-09-27 20:01:40 UTC
On Tue, 26 Sep 2023 23:48:12 +0200
Post by Cecil Westerhof
Post by Izak van Langevelde
Ik denk het niet, omdat unix system calls een prepend niet mogelijk maken.
Was ik al bang voor, maar niet geschoten …
Een omweg is misschien tac, dat is cat maar leest van onder naar boven.

R.
--
Richard Lucassen
http://contact.xaq.nl/